تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه عروس تهران

تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه عروس تهران

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه های عروسی تهران مزون های عروس آتلیه های عروس و تشریفات عروسی در تهران و کرج

  • ۰
  • ۰

شب یلدا از سری شب هایی است که که در کودکی برای آن روز شماری می کردیم؛ شب یلدای ایرانی یکی از شب های پرخاطره و زیبا در سنت ایرانی هاست. این شب بلندترین شب سال است که در آخرین روز فصل پاییز و شروع کننده زمستان است جشن گرفته می شود.. واژهٔ یلدا ریشهٔ سریانی دارد و به‌ معنای «زایش» و «تولد» است.

لیست وسایل شب یلدا عروس

برای خواندن لیست وسایل شب یلدا برای عروس کلیک کنید

هدیه دیزاین شب یلدا عروس

ایرانی ها در شب یلدا آداب و رسوم خاصی دارند که یکی از این سنت ها برای دخترانی است که به تازگی ازدواج کردند یا در مراحل نامزدی و عقد قرار دارند در اینجا ما لیست وسایل شب یلدا برای عروس را فراهم کردیم  تا این شب خاص را به خوبی پشت سر بگذارید

وسایل شب یلدا

در این شب طولانی رسم بر این است که خانواده عروس از خانواده داماد پذیرایی کند تا بلندترین شب سال را خانواده هایی که تازه وصلت کرده اند با هم بگذرانند و خوشحالی و شادی را دور هم داشته باشند؛

وسایل شب یلدا

لیست وسایل و خرید های عروس در شب یلدا؟

خرید های عروس در شب یلدا و رسم هدیه دادن در شب یلدا برای عروس ممکن است برای برخی از شهرها و مناطق متفاوت باشد و تفاوت هایی باهم داشته باشد.

هدایا شب یلدا عروس

معمولا تکه ای طلا, دسته گل, پالتو یا کفش زمستانی (بوت)  به همراه شیرینی  و هندوانه تزیین شده و سبدی از میوه های رنگارنگ و تزیین شده و مقداری آجیل و شکلات می برند البته در این میان، خانواده‌هایی که از سلیقه عروس خانم مطمئن نیستند و یا فرصت کافی برای خرید ندارند، هدیه‌ای نقدی در نظر می‌گیرند و به عروس تقدیم می‌کنند تا با میل خودش هرچه دوست دارد بخرد.

لوازم عروس شب یلدا

اما باید دقت شود که تمامی هدایا با چینش خاصی تزئین شود از موارد مشترکی که در لیست قرار می گیرند:

  • انواع آچیل
  • میوه های تزئین شده (هندوانه، انار، کدو تنبل، لبو، موز، آناناس و … )
  • کله قند تزئین شده
  • لباس های زمستانی مثل پالتو، چکمه
  • پارچه و لباس
  • طلا و یا هدایای نقدی
  • شکلات و نقل و شیرینی

خانواده داماد نیز هدایا و پکیج شب یلدا را با تزیینات خاص برای عروس خود آماده و به او کادو می دهند. مطمئنا هر تازه عروس و دامادی دوست دارد بهترین و زیباترین تزیینات را در این شب داشته باشد، اصولا با زیاد شدن تشریفات و زرق و برق به رسم و رسوم قدیمی تزیینات به بخش سخت تر و مهم تر از تهیه خود لوازم و خرید های اصلی شب یلدا مبدل گردیده است.

شب یلدا دیزاین

درهمین رابطه ببینید : تزیین خرید عروس

شب یلدا در قدیم:

در زمان های گذشته خانواده داماد هدایای خود را برای شب یلدا بر روی سینی هایی قرار می دادند که به آن طبق می گفتند و داماد آن طبق را بر روی سر خود قرار می داد و برای اهدای هدیه و یلدایی عروس راهی خانه خانواده عروس می شد. امروزه بعضی از خانواده ها هدایا را بر روی طبق های کوچک تری که حمل ونقل آن راحت تر است می چینند و سینی ها را با روبان های زیبا و رنگارنگی تزئین می کنند

لیست خرید عروس شب یلدا

امروزه اما این رسم و سنت به خصوص در شهر های بزرگ از صحنه خارج شدهاست البته هنوز خانواده ها سعی بر به جا آوردن بعضی از رسم و رسومات دارند و با هدیه دادن و برگزاری مراسمی خوشحالی خودشان را بر ایجاد این وصلت نشان دهند

لباس و استایل شب یلدا عروس خانم

در شب یلدا تمرکز و توجه مهمانان به عروس است. در صورتی که شما خنده رو و با نشاط باید می توان گفت که بخش زیادی از راه را پیموده اید. بهتر است لباس و استایلی که برای شب یلدا در نظر دارید از استایل خود شب یلدا و ترکیب های سبز و قرمز باشد.

 

یک آرایش لایت و ملایم همراه با ناخن های دیزاین شده با تم شب یلدا به استقبال این شب بروید و در مهمانی شب یلدا بدرخشید.

هزینه تزیین میز شب یلدا عروس

طبق آماری که گردآوری شده بیان شده که با چشم و هم چشمی و تجملات هزینه های اضافی زیادی به خصوص در شهر تهران برای شب یلدا این شب خاطره انگیز انجام شده است. برای مثال در محلات بالانشین تهران هزینه 20 میلیونی برای شب یلدا صورت گرفته است!

تزیین آجیل شب یلدا عروس

این هزینه ها و تشریفات شب یلدا شامل وسایل و هدایای لاکچری و لوکس برای عروس خانم از یک سبد گل شیک و مجلل با گل های لیلیوم و ارکیده، انواع آجیل های تزیین شده و مغزها و شکلات های خارجی،میوه های پرتقاضا این شب با به شکل میوه آرایی و دیزاین شده و شیرینی و کیک مخصوص، ماهی و مرغ در ظروف و اکسسوری های شیک یا سنتی خاتم کاری و نقره همراه با حکاکی ، کتاب نفیس دیوان حافظ که هزینه بسیار سنگینی برای داماد داشته است .

تزیین آجیل شب یلدا عروس

در بازار بسیاری از مجموعه ها بصورت تخصصی تزیینات و دیزاین شب یلدا همچون حکاکی هنداونه، کدو حلوایی و دیگر میوه ها و همچنین آچیل را انجام می دهند و بعضا دیده شده که هزینه های بسیار هنگفتی بابت این خدمات از مشتریان دریافت میکند که بسته به انصاف فروشنده نرخ های متفاوتی دارد.

آجیل شب یلدا عروس

کلیه هدایا و خرید های شب یلدای عروس توسط خانواد داماد می تواند گل آرایی شود و با سبد های گل تزیین شده و باعث زیبایی بیشتر مراسم شما شود.

رسم دیگری که از قدیم بر جای مانده خرید عروسی است. خانواده عروس و داماد هدایا و خریدهایی را به یکدیگر می دهند که خرید های شب یلدا می تواند در خریدهای عروسی قرار گیرد .

یلدایی عروس لیست خرید

در پایان در نظر داشته باشید که رسم و رسومات قدیم صرفا جهت صمیمیت و محبت بین خانواده ها بوده و نباید آنها تبدیل به وظایفی از طرفین تلفی شود و نبود یا کمبود هر کدام از آنها موجبات دلخوری بین خانواده ها شده و در نهایت عروس و داماد را تحت شعاع آن قرار دهد. بعضا دیده شده تاکید و فشار خانواده ها به برگزاری چنین رسم و رسوماتی حتی منجر به جدایی عروس داماد شده است که می بایست از سخت گیری ها دوری نمود.

  • ۰۰/۰۶/۰۷
  • محمد کمالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی