تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه عروس تهران

تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه عروس تهران

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه های عروسی تهران مزون های عروس آتلیه های عروس و تشریفات عروسی در تهران و کرج

  • ۰
  • ۰

عمارت‌ها همواره به عنوان نمادهایی از زیبایی، تاریخ و هنر شناخته می‌شوند. عمارت ماندگار الیگودرز یکی از بزرگترین و زیباترین عمارت‌های ایران است که در اطراف طبیعت زیبای الیگودرز قرار گرفته است. در این مقاله، با هم به معرفی عمارت ماندگار الیگودرز و ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی آن می‌پردازیم.

معرفی عمارت ماندگار الیگودرز

باغ عمارت ماندگار الیگودرز یک مجموعه فرهنگی-تاریخی زیبا و منحصربه‌فرد در الیگودرز واقع شده است. این عمارت با فضای طبیعی بکر و روزهای آفتابی، محلی بسیار مناسب برای برگزاری جشن‌ها، مراسم و تجمعات خانوادگی می‌باشد. با دیدن آرامشی که این عمارت به همراه خود دارد، هر بیننده‌ای در زمان کوتاهی به خوشبختی و آرامش مطلق پا می‌گذارد.

ویژگی‌های عمارت ماندگار الیگودرز

  • معماری برجسته: عمارت ماندگار الیگودرز به‌عنوان نمونه‌ای برجسته از معماری ایرانی است. ساختار معماری آن، بخشی از تاریخ و هنر ایران را به تصویر می‌کشد.

  • تزیینات هنری: تزیینات هنری و نقاشی‌های دیواری این عمارت، بیانگر ذوق و هنر بزرگ نقاشان قدیمی ایرانی است و برای علاقه‌مندان به هنر و تاریخ جذابیت دارد.

  • باغ‌های زیبا: عمارت ماندگار الیگودرز با باغ‌های زیبا و شاداب به شما امکان می‌دهد لحظات خوشی را در کنار طبیعت و آب‌نماهای بزرگ و خلاب سپری کنید.

عمارت ماندگار الیگودرز یکی از زیباترین و تاریخی ترین بناهای این شهرستان است که در دوره قاجاریه ساخته شده است. این عمارت در خیابان شریعتی، کوچه ماندگار واقع شده است و دارای مساحت حدود 1000 متر مربع است. عمارت ماندگار الیگودرز دارای دو طبقه است و در هر طبقه، چهار اتاق وجود دارد. این عمارت با معماری زیبا و چشم نواز خود، یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهرستان الیگودرز است.

عمارت ماندگار الیگودرز در سال 1330 توسط آقای ماندگار، یکی از بازرگانان معروف این شهرستان ساخته شد. این عمارت در ابتدا به عنوان محل زندگی آقای ماندگار و خانواده اش استفاده می شد. پس از فوت آقای ماندگار، این عمارت به فرزندان او رسید و آنها نیز از آن به عنوان محل زندگی استفاده می کردند. در سال 1380، فرزندان آقای ماندگار تصمیم گرفتند این عمارت را به موزه تبدیل کنند و آن را به شهرداری الیگودرز اهدا کردند.

موزه عمارت ماندگار الیگودرز در سال 1381 افتتاح شد و از آن زمان به یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهرستان الیگودرز تبدیل شده است. این موزه دارای بخش های مختلفی است که در آن آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان الیگودرز به نمایش گذاشته شده است. از جمله آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده است می توان به اشیاء سنگی، سفالی، فلزی، چوبی و نقاشی اشاره کرد.

عمارت ماندگار الیگودرز یکی از زیباترین و تاریخی ترین بناهای شهرستان الیگودرز است که با معماری زیبا و چشم نواز خود، یکی از جاذبه های گردشگری مهم این شهرستان است. این عمارت در سال 1381 به موزه تبدیل شد و از آن زمان به یکی از موزه های مهم استان لرستان تبدیل شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی