تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه عروس تهران

تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه عروس تهران

لیست بهترین تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی در تهران، آرایشگاه های عروسی تهران مزون های عروس آتلیه های عروس و تشریفات عروسی در تهران و کرج

  • ۰
  • ۰

با توجه به همه گیری ویروزس کرونا بسیاری از خانواده ها تمایل دارند تا مراسم عقد خود را در یک سالن عقد فضای باز برگزار نمایند. در فضای باز امکان سرایت ویروس کمتر بوده و از این جهت برای مراسم عقد مناسب است.

برخی از مردم به دنبال مراسم عقد خود در فضای باز هستند که خود این امر لازمه تحقیق برای یافتن یک محضر عقد خوب و با کیفیت را کمی مشکل می کند.

کدام سالن برای مراسم عقد شما مناسب است و در هنگاتم اجرای مراسم عقد در دفتر ازدواج چه هدیه ای باید داد ؟

چه کسانی سر عقد محضری هدیه می دهند ؟

مراسم عقد کنان که در محضر برگزار می شود آداب و رسوم خاص خود را دارد

آیا با آداب و رسوم عقد در محضر آشنا هسیتد ؟ اگر میخواهید با روش های عقد در محضر آشنا وشید ما راه حل هایی به شما می گوییم

در رابطه با چنین پرسشی که هزینه‌ها و شام عقد بر روی گردن چه کسی می‌باشد چند پاسخ ارائه داده‌ایم.

معمولاً از دیرباز تاکنون سنت بدین گونه بوده است که هزینه کل تشریفات عقد و شام عقد بر عهده خانواده عروس می‌باشد و هزینه عروسی بر عهده خانواده داماد.

طبق برخی رسومات دیگر، مخارج برگزاری عقد را خانواده عروس برعهده می‌گیرند و تهیه گل و شیرینی هم به عهده داماد می‌باشد. در بعضی از مناطق کشورمان هم، تهیه شام و میوه با خانواده داماد است و با خود به منزل پدر عروس می‌آورند. بعضی از اقوام هم رسم دارند که هر کدام از خانواده‌های عروس و داماد برای فامیل ای خودشان مراسم عقد و نامزدی جدا گانه می‌گیرند.

در حضور بزرگان و خانواده‌ها هنگام جاری کردن صیغه عقد، روی سر عروس و داماد قند‌های از پیش تزیین شده ساییده می‌شود.

قند ساویدن عروس داماد دفتر ازدواج

توری تزیین شده را خانم‌های جوان‌تر به دست می‌گیرند و کله قند های تزیینی هم توسط خانمی جوان و ترجیحاً مجرد ساییده می‌شوند. فرقی نمی‌کند از کدام خانواده باشند ولی معمولاً زیر لفظی گفتن و عروس رفته گل بچینه توسط خواهر عروس یا خانمی از خانواده عروس گفته خواهد شد! بنا بر دلایل سنتی و خرافه، زنهای مطلقه و بیوه را به پشت سر عروس و داماد راه نمی‌دهند و اغلب به مراسم نیز دعوت نخواهند شد که البته این موضوع از بطن اشتباه و خرافه می‌باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای محضر ازدواج و سالن عقد

اولین نکته برای عقد محضری که باید به آن توجه داشته باشید آماده کردن مدارک لازم برای عقد و رزرو یک سالن عقد خوب است. قبل از رزرواسیون سالن عقد، به دسترسی  آسان و نزدیک بودن آن به محل زندگی خودتان و امکانات اولیه محضر دقت کنید. بعد از مراجعه و رزرو کردن محضر،  فرم لازم برای مراجعه به مرکز بهداشت را جهت انجام آزمایشات قبل از ازدواج دریافت کنید.

یکی از مکان هایی که می توانید جشن عقد خود را برگزار کنید سالن عقد است که به تازگی در بین جوانان مرسوم شده است و مردم به جای گرفتن مراسم تشکیلاتی مجلل به فکر برگزای جشن خود در محضر و سالن عقد هستند تا مراسمی کوجکتر داشته باشند.

امیدواریم مکان مناسب برای جشن خود بیابید ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی